RetroGames.cz - staré hry ONLINE



English EN       Czech CZ            

   
 Menu
 Hry
 Ostatní
 Vyhledat hru

 

   
 

Pac-Man - Atari 2600

Stručný popis hry:

Sněz co nejvíc puntíků a sesbírej co nejvíce bodů dřív než ztratíš všechny své životy. O ty tě bude chtít připravit čtveřice 'duchů', která tě bude pronásledovat po celé hrací ploše. Ukaž jak rychle dokážeš reagovat.


Ovládání joysticku:

 

Hráč 1: Hráč 2:
páčka ↑↓←→ TGFH
spoušť Mezerník A
RESET F12 F12
SELECT F11 F11
Pause Alt+P Alt+P
Uložit F8 F8
černobílý / barevný mód:  F2
paddle / joystick mód: Alt+L

Help:

Tato hra je emulována pouze dí­ky JavaScriptu. Po­kud chcete po­u­žít raději Java applet e­mu­lá­tor, následujte tento odkaz.


Ostatní platformy:

Tuto hru si můžete zahrát také ve verzích pro NES, Game Boy a DOS.



Informace o hře:
Pac-Man - obal hry
obal hry
Název hry: Pac-Man
Konzole: Atari 2600
Vydavatel (rok vydání): Namco (1980)
Žánr: akční Počet hráčů: 1 nebo 2 střídavě
Design: Toru Iwatani
Hudba: Toshio Kai
Manuál ke hře: manual.pdf

Velikost souboru:

3204 kB
Download: Pacman.a26

Velikost hry:

4 kB
Doporučený emuátor: Stella

Převzato z recenze na RetroGames.cz:

   Některé hry se tak nesmazatelně zapsaly do videoherní historie, že je vůbec není třeba představovat. Jednou z takových nezapomenutelných legend je dnes už senior mezi videohrami slavný Pac-Man, který 22. května 2010 oslavil své již 30. na­ro­ze­ni­ny. Tak jako vetšina klasických titulů i Pac-Man začínal svůj život na arcadových automatech navíc v době, kdy kralovaly takové hry, jakými byly Space Invaders, či Asteroids. Na rozdíl od nich však Pac-Man disponoval něčím, co hrám v tehdejší době chybělo. Přinášel totiž do herního průmyslu zcela nový žánr a naprosto se vymykal ste­re­o­typ­ním vesmírnýcm střílečkám, které na počátku osmdesátých let zažívaly obrovský boom. Během krátké doby se stal na­pros­tým sociálním fenoménem (v USA jej znalo přes 94% lidí, což je více, než jakákoliv jiná hra v historii) a do roku 1990 vydělal jenom na čtvrťácích házených do arcadových au­to­ma­tů přes 2 a půl miliardy dolarů!
   Hra spočívá na velice jednoduchém prin­ci­pu. Uvnitř obdélníkového bludiště je roz­mís­tě­no velké množství teček. Hráč kon­tro­lu­jí­cí malé žluté kolečko má za úkol blu­diš­těm projít a všechny tečky spolykat. Po­da­ří-li se mu to, postupuje do dalšího kola, které představuje nové bludiště. Aby to však neměl tak jednoduché, bludiště vždy stráží čtyři duchové Blinky, Pinky, Inky a Clyde, kteří se snaží hráče polapit. Pokud ho chytí, hráč ztratí život. V okamžiku, kdy nemá žádné další životy, hra končí. V rozích bludiště lze ale nalézt 4 velké tečky tzv. power pellets, které hráči zajistí dočasně nesmrtelnost a schopnost jíst své nepřátele. Duchové v bludišti na krátkou dobu zmodrají a místo aby Pac-Mana chytali, snaží se před ním utéct. Pokud je Pac-Man dožene a spolkne, jejich oči se vrátí bludištěm zpět do jeho středu, kde je duch reinkarnován v původní podobě a opět se vydává lovit Pac-Mana. Doba, po kterou je Pac-Man nezranitelný, se ale zkracuje v závislosti na levelu, kterého hráč dosáhl. V nejvyšších úrovních hry už duchové po snědení power pellets nezmodrají, pouze změní směr svého pohybu.

Víc informací o této hře hledejte na RetroGames.cz.

Pro fanoušky a sběratele:
Vyhledat tuto hru na videoserverech YouTube.com nebo Vimeo.com.
Koupit originální hru nebo konzoli na Amazon.com, eBay.com nebo GOG.com.

Nejnovější verzi této hry hledejte na stránkách herních obchodů Xzone.cz, GameExpres.cz nebo GameLeader.cz.


Doporučené ovladače:

Tuto hru můžete ovládat prostřednictvím klávesnice vašeho PC (viz tabulka s ovládáním vedle hry). Nicméně pro maximální her­ní zážitek doporučujeme použít joystick, který zapojíte jednoduše do USB portu počítače. Pokud žádný joystick nemáte, kupte si vhodný USB ovladač např. na Amazonu nebo v některém vašem oblíbeném internetovém obchodě.

 
Dostupné online emulátory:

Pro hru Pac-Man jsou k dispozici 3 různé online emulátory. Tyto emulátory se liší nejen technologií, kterou používají k emulaci starých her, ale též podporou různých herních ovladačů, podporou multiplayer módu, podporou dotykové obrazovky mobilních telefonů, rychlostí emulace, absencí či přítomností vložené reklamy a řadou dalších parametrů. Pro maximální herní požitek je důležité zvolit správný emulátor, protože na každém PC a v různých internetových prohlížečích se jednotlivé emulátory chovají odlišně. Základní vlastnosti jednotlivých emulátorů dostupných pro hru Pac-Man shrnuje následující tabulka:
 

Emulátor Technologie Multiplayer USB gamepad Touchscreen Bez reklam
Javatari JavaScript ANO ANO NE ANO
NeptunJS JavaScript ANO ANO NE NE
JStella Java applet ANO NE NE ANO

Podobné hry:
Ms. Pac-Man Pac-Man Collection! Pac-Mania Jr. Pac-Man CD-Man
Ms. Pac-Man Pac-Man Collection! Pac-Mania Jr. Pac-Man CD-Man

Diskuse ke hře:


 

Veškerý text z webu RetroGames.cz je dostupný pod licencí Creative Commons 3.0 Unported.